Darbo paieška ir darbuotojų paieška: 5 panašumai

Tiek ieškantieji darbo, tiek ieškantieji darbuotojų susiduria su panašiais iššūkiais – kaip gi surasti tą patį tinkamiausią variantą? Mūsų, kaip socialinės įdarbinimo agentūros SOPA patirtis rodo, kad abiems pusėms galioja tie patys dėsningumai.

1. Išsiskirti iš kitų

Darbo ieškantys žmonės turėtų rimtai įvertinti didelį siunčiamų CV srautą (vidutiniškai 50 CV į vieną vietą) ir galimybę atkreipti į dėmesį į savo kandidatūrą. Būtina kiekvienąkart siunčiant CV jį pritaikyti konkrečiam darbo pasiūlymui akcentuojant dalykus, kurie gali būti patrauklūs būtent tam darbdaviui. Kitaip net ir šimtas išsiųstų šabloniškų CV neatneš norimo rezultato, o tik nusivylimą.

Ieškant darbuotojų laimi tos įmonės, kurios sugeba atskleisti savo kaip darbdavio patrauklumą. Neveltui darbdavio įvaizdžiui dėmesio skiriama vis daugiau.

2. Apgalvoti adresatą

Kiekvienąkart kreipiantis dėl darbo bedarbis turėtų pasidomėti, į kokią įmonę jis kreipiasi, kokie galėtų būti darbdavio lūkesčiai, kokius sprendimus įmonei jis gali pasiūlyti. Priešingu atveju bus sunku įtikinti, jog yra tinkamiausias kandidatas.

Ieškantieji darbuotojų turėtų apibrėžti savo „tikslinę auditoriją“ – įsigilinti į potencialaus kandidato poreikius, suprasti, kas darbo pasiūlyme jam atrodytų patrauklu. Tai galima padaryti kad ir pasiteiraujant jau dirbančių darbuotojų, ką jie labiausiai vertina savo darbo vietoje.

3. Vengti šablonų

Rengiant CV rekomenduojama vengti tokių šabloniškų apibūdinimų kaip „esu atsakingas, sąžiningas, komunikabilus“. Verta žinoti, kad kiekviena CV išvardinta asmeninė savybė ar gebėjimas turi turėti realų pagrindą ir juos gali tekti iliustruoti pavyzdžiais pokalbio metu.

Darbo skelbimuose tokia informacija kaip „siūlomos visos socialinės garantijos“ ar „laiku mokamas darbo užmokestis“ neišskiria įmonės iš kitų ir nesudomina kandidatų kreiptis. Dar daugiau – gali ir erzinti ieškančiuosius darbo.

4. Aišku ir konkretu

Prisistatant darbdaviui kandidatams rekomenduojama detaliai nurodyti, su kokiomis užduotimis teko susidurti, kokias funkcijas darbo vietoje atlikti, kokie yra veiklos rezultatai.

Darbo skelbimuose patartina konkrečiai įvardinti, ką tame darbe teks daryti, išsamiai aprašyti darbo užduotis. Net ir ieškant nekvalifikuotų darbuotojų svarbu nurodyti, kurioje vietoje, kokiu grafiku teks dirbti, kokias užduotis atlikti ir pan. Ir, žinoma, vienas svarbiausių dalykų apsisprendžiant dėl kandidatavimo į darbo vietą – darbo užmokestis, kuris vis dar neretai skelbimuose nėra nurodomas. Specialistai teigia, kad skelbimą su nurodytu atlyginimu perskaito kur kas daugiau žmonių.

5. Ieškoti įvairiais būdais

Ieškantiesiems darbo patartina neapsiriboti vien registracija darbo biržoje ar darbo skelbimų internete paieška, o naudoti įvairius darbo paieškos būdus. Verta pasitelkti asmeninių kontaktų ratą, kreiptis į įmones tiesiogiai ir prisistatyti, išnaudoti socialinius tinklus, kurti asmeninį įvaizdį internete ir pan.

Siekiant pritraukti darbuotojus (ypač – ne pačios aukščiausios kvalifikacijos) neverta apsiriboti skelbimu viename skelbimų portale.
Verta galvoti apie alternatyvius informacijos apie laisvas darbo vietas pateikimo būdus. Vienas jų – kreiptis į organizacijas, kurios padeda bedarbiams siekti svajonių darbo 🙂

Sėkmės!