Kai darbo rinkoje trūksta darbuotojų, atrodytų, nedirba tik tie, kurie nenori. VšĮ „SOPA“ patirtis rodo, jog užribyje lieka ne tik visiškai nemotyvuoti bedarbiai, bet ir susiduriantys su itin dideliais iššūkiais darbo rinkoje, kurių savarankiškai nepajėgia spręsti. Dalinamės įžvalgomis, ką darbdaviai iš savo pusės galėtų daryti, jog pritrauktų mažiau aktyvius darbo rinkoje kandidatus.
Ieškoti nestandartinių kandidatų pritraukimo būdų
Nuo darbo rinkos nutolę bedarbiai yra nusivylę darbo paieškomis ir todėl nėra aktyvūs. Jie greičiausiai jau daugybę kartų siuntė savo CV ir nesulaukė jokio atsakymo. Tokiems kandidatams netinka tipinės darbuotojų pritraukimo procedūros, nes į portalą patalpintas darbo skelbimas greičiausiai liks nepastebėtas. Kur kas geriau veikia gyvas kontaktas, imituotas darbo pokalbis ar susitikimas su bedarbiais papasakojant apie įmonę ir laisvas darbo vietas. Šias priemones įtraukiame į savo užsiėmimus bedarbiams. Susitikimai su įmonių atstovais darbo ieškančius žmones veikia motyvuojančiai. Išsamiau susipažinę su darbo sąlygomis ne vienas ryžtasi kandidatuoti į darbo vietą.
Pritaikyti darbo sąlygas
Dalis potencialių darbuotojų negali dirbti įprastomis standartinėmis sąlygomis. Pavyzdžiui, pilnas etatas (o ypač – slenkančiu grafiku) greičiausiai netiks tiems, kurie vieni augina vaikus, toliau gyvena, slaugo šeimos narį ar patys turi sveikatos sutrikimų. Tokie žmonės ieško lanksčių darbo pasiūlymų. Kalbant apie žmones su negalia, greičiausiai reikės individualiai pritaikyti ne vien darbo laiką, bet ir kitas darbo sąlygas – fizinę aplinką, darbo krūvius ar suteikti papildomą pagalbą adaptuojantis ir apmokant darbo įgūdžių. Tam reikia didesnio darbdavio įsitraukimo ir individualizuotų sprendimų.
Teikti pagalbą adaptuojantis darbo vietoje
Kai žmogus po ilgos pertraukos pradeda dirbti, svarbu jam skirti papildomą dėmesį įsitvirtinant darbo vietoje. Naujai atėjusiam žmogui reikia palaikymo, geriausiai skirti žmogų, kuris pasidomėtų, kaip jam sekasi darbe, kaip jis jaučiasi, įsiklausytų į jo poreikius ar įžvelgtų kylančias problemas. Tokią pagalbą savo klientams suteikia SOPA įdarbinimo tarpininkas, tačiau jeigu tokio nėra, tai atlikti gali ir paskirtas įmonės darbuotojas.